نخودچی خامPeas

0رای کاربران

در انبار موجود نمی باشد

شناسه محصول: .10019
دسته:

105,000 تومان

واقعی وزن (kg) 1
مجموع قیمت 105,000 تومان
  • آجیل سرای حکیم
  • آجیل سرای حکیم
  • آجیل سرای حکیم
نقد و بررسی اجمالی

خواص نخودچی تنها به یک خوراکی در آجیل که بسیار کم به سراغ آن می روند خلاصه نمی شود. این خوراکی داری ویتامین ها و مواد معدنی است که مصرف آن موجب می شود سطح ایمنی بدن شما بسیار بالا برود. در نتیجه موجب قوی شدن بدن در برابر ویروس و عفونت ها می شود.

جالب است بدانید نخودچی یک خوراکی بسیار ایمن در دوران بارداری است و مصرف متعادل آن موجب بالا رفتن سلامت جنین و مادر می شود. برای آشنایی بیشتر با خواص بی نظیر این خوراکی کم طرفدار ما را همراهی کنید.

نقد و بررسی تخصصی

نقد و بررسی

نخودچی خام

خواص نخودچی برای سلامت

1. کاهش کلسترول بد با نخودچی
شما با استفاده از خواص نخودچی می توانید تا میزان چشمگیری کلسترول بد خون خود را کاهش دهید. نخودچی دارای دو نوع فیبر محلول و غیر محلول در ترکیبات خود است.

فیبر غیر محلول موجود در نخودچی قادر است با کلسترول های بد خون مبارزه کند و میزان آن را کاهش دهد. در نتیجه ی این اتفاق کلسترول های خوب خون به طور طبیعی بیشتر می شود. این امر موجب ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را نیز کاهش می دهد.

2. کمک به کاهش وزن
افرادی که یک رژیم غذایی لاغری غیر استاندارد را دنبال می کنند این را می دانند گرسنگی اغلب موجب می شود تا از ادامه ی رژیم غذایی خود منصرف شود.

از خواص نخودچی می توانید برای کاهش وزن خود کمک بگیرید. یک فنجان نخودچی فیبر روزانه بدن شما را تامین می کند و جالب است بدانید 30 درصد از پروتئین لازم بدن را نیز مهیا می کند. هر دو این مواد موجب کنترل انسولین بدن می شوند.

مطلب پیشنهادی
مویز یا کشمش سیاه؛ آشنایی با خواص بی نظیر آن
زمانی که انسولین در بدن شما کنترل شده باشد دیگر به معده به مغز سیگنال گرسنگی نمی فرستد. این امر موجب می شود در میان وعده احساس گرسنگی نداشته باشید.

از طرفی فیبر های موجود در نخودچی برای مدت طولانی در معده باقی می ماند. در نتیجه معده برای مدت زمان طولانی تری احساس پر بودن دارد و به شما احساس گرسنگی دست نمی دهد.

3. خواص نخودچی برای پوست
یکی از خواص نخودچی آن است که شما می توانید با آن پوست خود را مقاوم کنید. نخودچی برای پوست مانند یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند. این خوراکی خوشمزه دارای مقادیر زیادی از منگنز در ترکیبات خود است.

این ماده ی معدنی برای پوست مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند. به گونه ای که این آنتی اکسیدان ها به دور سلول های پوست می پیچند و اجازه نمی دهند اشعه خورشید آسیبی به پوست برساند.

برای تهیه ماسک نخودچی می توانید کمی نخودچی را بکوبید و با یک قاشق مرباخوری عسل قاطی کنید. سپس خمیر بدست آمده را به مدت یک ربع روی صورت قرار دهید تا کاملا مواد مغذی جذب صورت شوند. در آخر پوست را با آب ولرم بشویید.

4. کمک به درمان سرماخوردگی
از خواص نخودچی می توانید برای کاهش طول درمان سرماخوردگی استفاده کنید. جالب است بدانید وجود رو ماده ی معدنی روی و مس موجب افزایش و قدرت سیستم ایمنی بدن می شود. در نتیجه ی این عملکرد در زمان سرماخوردگی این خوراکی می تواند موجب بهبود سریع تر شما شود.

مطلب پیشنهادی
کشمش میان‌وعده‌ای مفید با 14 خاصیت درمانی + معرفی انواع آن
5. سلامت دستگاه گوارش
با خواص نخودچی می توانید تا میزان زیادی موجب بهبود و پایداری سلامت دستگاه گوارش خود شوید. فیبر در خود حدود 40 درصد فیبر نامحلول دارد.

زمانی که فیبر نامحلول موجود در نخودچی وارد روده بزرگ می شود در آن جا باکتری های مضر را از بین می برد و بخشی از آن خوراک باکتری های مفید می شود. در نتیجه این امر موجب تقویت بافت روده بزرگ می شود.

همچنین زمانی که شما نخودچی می خورید معده برای هضم کردن آن نیاز به زمان بیشتری دارد. در نتیجه در مدت زمان بالا معده قادر می باشد با حوصله غذا را هضم و جذب کند.

6. تنظیم قند خون با مصرف نخودچی
تنظیم قند خون با مصرف نخودچی
متاسفانه امروزه به دلیل رژیم غذایی ناسالم و عدم تحرک کافی بیشتر مردم در خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار گرفته اند. شما می توانید برای پیشگیری از این بیماری یا کمک به درمان آن از خواص نخودچی کمک بگیرید.

نخودچی در ترکیبات خود دارای فیبر و پروتئین هایی است که موجب می شود غذا بسیار دیرتر از حالت عادی هضم شود. این عمل موجب می شود تا انسولین خون شما مقاومتش را از دست بدهد. در نتیجه ی این عملکرد شاهد کاهش قند خون خواهید بود.

مطلب پیشنهادی
بادام تلخ با 7 جنبه کاربردی + بررسی عوارض خطرناک
7. افزایش انرژی با نخودچی
شما می توانید با جای دادن نخودچی در میان وعده های صبح و عصر خود انرژی روزانه خود را بالا ببرید. از خواص نخودچی می توان به حفظ یا بالا بردن انرژی اشاره کرد.

یک فنجان نخودچی حاوی 64 درصد مس روزانه و 26 درصد آهن روزانه شماست. این دو ماده ی معدنی به عنوان یک تیم با یکدیگر فوق العاده عمل می کنند.

چرا که آهن برای ترکیب شدن به گلبول های قرمز و جلوگیری از کم خونی نیاز به مس دارد. از طرفی مس انرژی مورد نیاز را از طریق متابولیسم به سلول ها منتقل می کند. علاوه بر بالا رفتن انرژی شما احساس سیری بیشتری نیز خواهید کرد.

8. نخودچی برای عضله سازی
بیشتر افرادی که رژیم وگان را دنبال می کنند و در کنار آن ورزش هایی مانند بدنسازی را دنبال می کنند این را می دانند که گیاهان به تنهایی نمی توانند پروتئین مورد نیاز بدن آن ها را تامین کند. پروتئین نه تنها برای عضله سازی ضروری است بلکه بافت بدن برای اقباض به آن نیاز دارد.

اما خبر خوب این است که شما می توانید از خواص نخودچی برای تامین پروتئین روزانه ی خود حتی در بدنسازی استفاده کنید. البته باید به این نکته اشاره کنیم نخودچی به تنهایی قادر نیست تمام این نیاز را برطرف کند. بلکه نیاز است آن را در کنار آجیل و خوراکی های دیگر مصرف کنید.

مطلب پیشنهادی
خواص بادام هندی (7 خاصیت ثابت شده برای سلامتی)
نکته: یک فنجان نخودچی حاوی 1/3 از مقدار پروتئینی است که بدن شما روزانه به آن نیاز دارد.

9. سلامت سیستم عصبی
از دیگر خواص نخودچی آن است که می تواند موجب سلامت و بهبود عملکرد سیستم عصبی شما شود. نخودچی در ترکیبات خود حاوی پروتئین هایی است که مستقیم بر روی سیستم عصبی تاثیر می گذارند.

نحوه تاثیر گذاری آن ها این گونه است که اسیدهای آمینه پروتئین بر انتقال دهنده های عصبی در مغز تاثیر گذاشته و به عملکرد صحیح آن ها کمک می کنند.

10. اثرات مهم سلامت نخودچی
جالب است بدانید نخودچی منبع مهمی از سلنیوم را در ترکیبات خود دارا است. این ماده ی معدنی قادر است از عملکرد آنزیم های کبد به خوبی پشتیبانی کند. در نتیجه این امر موجب می شود تا کبد بتواند ترکیبات مضر و سرطان زا را بدن به خوبی سم زدایی کند.

شما با کمک خواص نخودچی می توانید از برخی سرطان ها پیشگیری کنید. چرا که این خوراکی مغذی منبعی از فولات است. این ماده از تشکیل سلول های سرطانی تا میزان چشمگیری جلوگیری می کند.

11. کمک به هضم غذا با مصرف نخودچی
کمک به هضم غذا با مصرف نخودچی
اگر در هضم غذا مشکل دارید شما می توانید برای درمان آن از خواص نخودچی کمک بگیرید. نخودچی در ترکیبات خود سرشار از فیبر هایی به نام رافینوز است.

زمانی که شما نخودچی مصرف می کنید معده مدت زمان بیشتری برای هضم غذا وقت می گذارد در نتیجه این امر موجب می شود غذا به خوبی هضم و جذب شود.

مطلب پیشنهادی
خواص بادام برای لاغری + بادام برای (بزرگسالان + کودکان)
در مرحله بعد که فیبر های نام برده به روده بزرگ می روند و خوراک باکتری های خوب می شوند. این عملکرد موجب می شود تا روده بزرگ باقی مواد غذایی را به آرامی جذب کند و برای دفع سریع فشاری به خود وارد نکند.

نکته: مطالعات نشان داده است که خوردن نخودچی، بیشتر می تواند به راحتی و منظم بودن حرکات روده کمک کند.

12. کاهش خطر ابتلا به سرطان
از خواص نخودچی به ضد سرطان بودن آن می توان اشاره کرد. هنگامی که شما نخودچی می خورید بدن شما یک اسید چرب با زنجیره کوتاه به نام بوتیرات تولید می کند.

مطالعات نشان می دهد بوتیرات موجود در نخودچی قادر است به سلول های سرطانی که در حال مرگ هستند کمک کند و از طرفی یک محافظ برای سلول های سالم باشد.

نکته: نخودچی دارای سایر ترکیبات مبارزه با سرطان مانند لیکوپن و ساپونین ها است.

13. استحکام استخوان ها با مصرف نخودچی
پوکی استخوان از جمله بیماری هایی است که در سنین بالا ناگهان خود را نشان می دهید. در نتیجه پزشکان توصیه می کنند برنامه غذایی را دنبال کنید که موجب بالا رفتن تراکم استخوان هایتان شود.

خواص نخودچی موجب استحکام و بالا رفتن تراکم استخوان ها می شود. چرا که نخودچی در ترکیبات خود دارای کلسیم، منیزیم، فیبر و سایر مواد مغذی برای استخوان می باشد.

14. تقویت سلامت روانی با مصرف نخودچی
یکی از خواص نخودچی که بسیار بی نظیر است تاثیر آن بر روی سلامت روان است. نخودچی دارای ماده ای به نام کولین است. این ماده مغذی به ساخت مواد شیمیایی مهم که نقش اساسی در بهبود حافظه، بهبود خلق خو، کنترل عضلات و سایر فعالیت های مغز و سیستم عصبی ایفا می کند.

مطلب پیشنهادی
خواص کره بادام زمینی – (لاغری + بارداری + ایمنی بدن)
آیا خوردن نخود در دوران بارداری بی خطر است؟
بله. نخودچی را می توان یکی از ایمن ترین خوراکی ها در دوران بارداری معرفی کرد. اما مادران باردار باید به خاطر داشته باشند در اینجا صحبت ما از نخودچی بدون نمک است.

نخودچی از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. در نتیجه از خواص نخودچی مادران باردار می توانند در این دوره کاملا بهره مند شوند.

فواید خوردن نخودچی در دوران بارداری
فواید خوردن نخودچی در دوران بارداری
1. جلوگیری از نقص لوله عصبی
مطالعات درباره خواص نخودچی نشان داده است این خوراکی خوشمزه غنی از فولات یا اسید فولیک است. وجود اسید فولیک نخودچی و خوردن آن توسط مادر باردار موجب بالا رفتن سطح این ماده در بدن او می شود. سطح بالای اسید فولیک موجب جلوگیری از نقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا و آنانسفالی خواهد شد.

این نقص های عصبی که معمولاً در ماه اول بارداری رخ می دهد ممکن است زمان زیادی لازم نداشته باشد تا بر سلامت جنین تاثیر بگذارد. در نتیجه مادران در دوران بارداری باید مراقب سطح فولات خون خود باشند.

2. خواص نخودچی برای پیشگیری از کم خونی
کم خونی نوعی بیماری است که در آن میزان سطح گلبول قرمز خون یا مقدار هموگلوبین کاهش می یابد. در نتیجه اکسیژن کافی به بافت بدن نمی رسد. کم خونی می تواند یک بیماری طولانی مدت یا موقتی باشد.

مطلب پیشنهادی
بادام زمینی چه خواصی دارد؟ علائم آلرژی به آن + بررسی 7 خاصیت
برای تولید و حفظ سطح سالم گلبول های قرمز خانم های باردار باید غذای غنی از آهن مصرف کنند. جالب است بدانید خانم ها در دوران بارداری برای پیشگیری از کم خونی می توانند از نخوچی کمک بگیرند.

نخودچی در ترکیبات خود حاوی 22 درصد آهن در هر 100 گرم وعده است. در نتیجه این امر افزایش گلبول های قرمز در سیستم بدن مادر و جنین می شود. همچنین مادر باردار تا حدی از خستگی و حالت تهوع در دوران بارداری راحت می شود.

3. منبع عالی انرژی
بارداری یک سفر چالش برانگیز است. با افزایش ماه های بارداری بسیاری از مادران باردار به شدت احساس خستگی و بی حالی خواهند کرد. بنابراین به انرژی اضافی برای حمل وزن اضافی در رحم خود احتیاج خواهند داشت.

خواص نخودچی در این مرحله می تواند به مادر باردار کمک کند. نمی توان از مزایای خوردن نخودچی در دوران بارداری چشم پوشی کرد. نخودچی انرژی لازم را برای تحمل چالش های جسمی که در دوران بارداری برای مادران باردار رخ می دهد بسیار آسان تر خواهد کرد.

4. رشد مغز
نخودچی از کولین تشکیل شده است. این ماده یک ریز مغذی است که به رشد مغز و ایجاد اعصاب سالم کمک می کند. نخودچی های بدن نمکی که در دوران بارداری مصرف می شوند به رشد مغز و نخاع جنین کمک خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی
خواص انجیر خشک برای لاغری و تقویت سیستم ایمنی
نکته: یک وعده 100 گرمی نخودچی حاوی 43 گرم کولین است.

5. سلامت کلی جنین
نخودچی حاوی کلسیم، فسفات، منگنز، روی و ویتامین K است. این ویتامین ها و مواد معدنی در کنار هم به قدرت استخوان و تشکیل غضروف کمک می کنند.

همچنین از خواص نخودچی می توانید برای محافظت از سلول ها کمک بگیرید. از طرفی مصرف نخودچی موجب بهبود متابولیسم اسیدهای آمینه و کربوهیدرات ها خواهد شد.

نکته: خانم ها روزانه به حدود 2 میلی گرم منگنز نیاز دارند و می توانند از یک فنجان نخودچی حدود 1.69 میلی گرم منگنز دریافت کنند.

6. سلامت کلی در دوران بارداری و کنترل وزن
این ماده غذایی قدرتمند به حفظ فشار خون، کاهش سطح کلسترول بد خون، کنترل سطح قند خون و کاهش التهاب مزمن کمک می کند.

از خواص نخودچی می توان به مقادیر بالای فیبر غذایی موجود در آن اشاره کرد که موجب جلوگیری از یبوست و روده تحریک پذیر می شود. همچنین به هضم غذا در بارداری کمک می کند.

نخودچی همچنین گزینه مناسبی برای پروتئین در نظر گرفته می شود و به کسانی که تحمل گلوکز ندارند مصرف آن بسیار توصیه می شود.

در دوران بارداری وزن مادر باردار می تواند مسئله ساز شود. با این وجود نخودچی می تواند به خانم های باردار در کنترل وزن و کنترل سطح چاقی کمک کند.

نمایش کامل نقد و بررسی
مشخصات کلی محصول
وزن 1 kg
نمایش همه مشخصات کالا
امتیاز و دیدگاه کاربران
کیفیت
0
قیمت
0
قیمت نسبت به کیفیت
0
دیدگاه خود را در باره این کالا بیان کنید افزودن دیدگاه

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

پرسش و پاسخ

    هیچ پرسش و پاسخی ثبت نشده است.

پرسش خود را درباره این کالا بیان کنید

ثبت پرسش
انصراف ثبت پرسش

محصولات مرتبط